Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Monday, 9 May 2011

Anak angkat!

My besfren sheky dah bersalin bulan 4 ari tu.. then mase balik phg 1 May br la kesempatan nk tgok anak angkat i tu... comelll sgt... "zara delisha"..mami rindu la..hehe..mesti die cam mak angkat die ni..zara berkata-kata>>."ooo, yang ni la mami yang asyik duk dtg ptg2 umah mase zara dlm perut ibu lg ni..yang selalu buat kuih petang2..mami la yg masakkan ayam masak merah masa zara tringin nk makan tu...mami jugak yg sokmo dtg bergosip kat umah ibu...zara dgr je dr dalam..kadang2 ibu suh zara tutup telinga..hahaa..."...ish, so sweet anak angkat i ni...nnt mami try bagi adik utk zara ye...rindu sgt kat zara...nant da balik KL, dtg umah mami ye..=)

*ala, pic xsempat nk trnfer lg la..nnt update balik*


Wednesday, 4 May 2011

Subway

Plan yg tiba-tiba. Lepas settle semua hal thari semalam, tiba-tiba ckp kat hubby. Jom tgok wayang. nk release tension. Hubby ON je. =) So, tgok GSC ioi Mall, xde plak cite Fast Furious 5. So , kitorg bli online kat TGV Mines. senang kan? xpayahla nk risau ticket xde ke nk kena beratur ke.

Semalam hubby xkeje. Rest kat umah. so balik keje siap2 br p Mines. Sampai2 Mines, lapar sgt!
Hubby ajak makan kat Subway.

Habis hilang diet! cmne nak kurus ni. huhu..penat je diet sbelum ni.

Then, still awal lg nak masuk cinema. so, jalan-jalan kat mines. berpegangan tgn. haha. romantik nye rs. almaklum la dah lm xjumpe hubby. asyik outstation je. masuk bookstore nk cr buku tennis, tp xjumpe. nk tnye pkerja kat situ, hubby malas. .

Then,mase utk tgok wayang. Cite ni mmg superb. Ade 2 3 scenes,yg buatkan pnonton kat dlm wayang tu tepuk tgn! xpernah lg i masuk wayang ngan situsai mcm tu. so cite tu mmg best la kan.. kesinambungan dr crita sblum ni, O'Conner ngan Mia nk bebaskan Dominic Toretto dr kena hntar ke prison. then lepas tu diorg ade misi penting! ape misi tu? silala p tgk wayang. bukan ape, i nak type pjg2 pun xlarat. so better u all p tgok sndri la ye.. tp mmg BEST!

Wednesday, 20 April 2011

Saya nak kurus!


Well, sbb kan berat bdn dah naik n nmpk chubby so kena la turunkan sikit kan. nak mcm dulu2 sblum kawen..berat 50-51 je. so kena turunkan dlm 4kg.ye ke 4?..ke 5-6kg?.keh keh keh..

so, 1st step jaga makan. say NO to fast food, junk food, air karbonat, ice! kurangkan mkn nasi n lebih kan minum air masak.



2nd step, kite p jogging setiap petang except ptg rabu coz hubby p main tennis ngan kengkawan die. so smlam kitorg p jogging kat Taman Bukit Jalil. i mmg suke tempat ni. cantik..penat2 joging leh rest2 smbil tgok kura-kura,ikan besar kat kolam..kalau bwk roti ke, boleh la bg makan skali kat kure2 n ikan2 tu..



so, hope misi mguruskan badan berjaya!! hehe. kite tgok sebulan nnt ye. hehe..

Saturday, 2 April 2011

Karipap roti inti daging

Semalam, balik-balik kerja nk wat minum petang merangkap mkn mlm.. ..bile ptg dah mkn n kenyang, mlm xyah msk dah kan....=) tp mkn pun bukan pukul 6 pun..7lebih br siap..almaklumla blik keje kena rest2 dulu...smpi umah pun dah kul brape..letih nk harung jemmm...adoiii..bile la xjem ni...kuar kul 5pun blum tentu leh smpi awal...11km je pon!..

ok2. stop cite psl jem yg xde kna mgena tu ye..

sbb smlm ade lg roti gardenia kat umah ni..so terpk nk wat karipap roti inti daging.kulit karipap gune roti...moden btol!...nk wat kulit karipap xbrape reti nk wat doh die..lgpun xkan balik keje trus nk mguli.haha...

1st time buat ni..hubby kate sedap.so next time boleh buat lg..

Inti.
1)mula2 amek daging cincang.agak2la ye nk wat brape byk..tp i gune daging burger 2keping hancur2kan..hehe..
2)1 biji kentang potong dadu.
3)1 bwg besar potong dadu.
4) serbuk kari sikit

Cara-cara
mule2 i goreng kentang.dah msk angkat..lepas tu goreng daging cincang td smpi masak.bubuh serbuk kari...agak2la ye nk buh brape byk..lepas tu letak bawang ngan kentang yg dah digoreng td...goreng2 kejap...buh la garam sikit wat perasa. hehe..klu nk letak daun kuchai pun boleh..sesuke hati kan..=)

lepas tu amek roti. potong tepi die tu..pastu tekan2 roti tu bg jd nipis..lepas tu, sapu mentega/butter kedua-dua belah..then letak inti daging td dlm roti tu.lepat jd segi tiga...amek garfu tekan2 kat tepi roti tu bg die tercantum/lekat..

kemudian, panaskn oven..dlm suhu 170'c.. dlm 15minit...so, lepas tu siap dan boleh mkn.rangup gitu...=) nk mkn mcm tu boleh, nk cicah sos pun boleh..eh,ade ke karipap cicah sos?..haha..

Friday, 1 April 2011

ala-ala Farewell party


semalam, my ofismate k.nana (dlm pic pki bj kaler biru ye) mahu meninggalkan company ini. ..sob sob sob =( ...so,kitorg rmi2 p lunch kat Fendi ikan bakar. ala-ala majlis perpisahan gitu..hehe....ni 1st time i mkn kat sini.... die ade set nasi +ikan bkr+ulam =6.50..klu amek ikan je rm5..antara ikan yg ade ikan keli,pari, talapia,kembung..klu sotong ngan ketam bkr lain la hrga ye..so, i amek pari set...ala,sorila ye...pic ikan xsempat nk snap..semua kelaparan nk mkn..haha.. .. sedap...next time, nk ajak hubby p lunch kat sini la..nyum2..so sesape nk cr ikan bakar,boleh la try kat sini. tp mslhnye adelah parking kot...penuh. sesak. so klu nasib baik,dptla parking awal..haha..kalau nasib baikla ye..



Thursday, 31 March 2011

Air mata tertumpah


Td i blik keje lmbt sikit. pastu singgah kdai bli lauk2 sikit. dan cdg nk wat mkn ringan2..nk goreng cucur.. dah smgu kot i xmasak, so pisau pun xde kat dapur.lupe tol letak mane. haha.. pastu i amek pisau baru yg MIL bg..so mmg tajam la. tengah kupas kentang,zassss...kentang tu tergelincir. dan zupppp terhiris jari telunjuk belah kiri. pastu cepat2 bukak paip kat sinki tu. tgok darah membuak2. giler la. byk giler drh kuar... hubby mase tu tgh duk bersih2kn laman umah...terus p kat ruang tamu..ckp "abg,syg kena pisau"...hubby masuk umah tgok darah byknye!... pastu amek tisu tekap jari tu ngan tisu..cari2 handyplast xjumpe.time ni la handyplast nk ilang...tensii je..tgok tisu penuh darah..bukak tisu darah xhenti mengalir...waaa,akhirnye menangis teresak2 ...sakit wooo...tambah lg ngan tgok darah xnak benti...hubby amek minyak gamat tekap kat jari ni..lame2 die pun benti..mmg lame la....sedih je tgok jari terpotong..huhu.=(

Lepas darah dah benti, balut2..pastu sambung masak balik...hehe =)

Tuesday, 29 March 2011

Sport Carnival








Last saturday company wat sport carnival +dinner. kat stadium UTeM.. giler la masuk2 tgok semua dah membangun..ade masjid, ade stadium, ade cafe br,library, mcm2 la..rsnye dulu ade faculty i ngan fke je. smpi sesat2 nk cr stadium..hehe.. rindunye kat fakulti. memory2 mase zaman student2 yg sengal2 dulu..zaman kegemilangan. haha

i join main netball je. hehe. Johan ye..lame dah xmain. last main mase karnival konvokesyen UTeM mase 1st year..5 minit rs mcm 5 jam.. dah la panas terik. dan xpasal2 gatal satu bdn duk kat pdg tu. rsnye kena hama kot gigit xpun ulat bulu yg byk merayap kat bwh pokok tu...adoiii, menanggung gatal 4hr. nasib hr ni dah ok..mlm p dinner tu pun duk gatal2..hehe.. ape2pun,sgt sronok okey.....=)