Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Thursday 23 December 2010

asam pedas best =)

Last Saturday, my parent dtg KL. Coz my uncle sakit. Tp xsempat nk p HKL, my uncle dah discharge..so melawat di rumah aje. Before p, sume adik bradik aku brkumpul la kat ampang semata-mata sbb my BIL ckp nk ajak makan kat paling best asam pedas kat ampang. Kira sedap la kan kalau boleh dikatakan hari-hari dia p lunch kat situ. So, mari kita lihat sedap ke x? haha.

Well, kalau tgok gambar mmg nmpak mcm sedap…diorg pilih asam pedas ikan pari.. but my dad xmakan ikan pari (sebab xsuka makan ikan kategori lembek ceh ceh), so amek asam pedas ikan merah. Dan aku mmg xbrape nk suke ikan pari, so aku lebih suka makan asam pedas ikan kembong. So termasuk pakej , adalah papadom , sambal belacan ngan ulam. Pastu ada la tambah ayam goreng utk budak2..

Tp memang sedap la. Aku rs mcm mkn kat Melaka. Kira lebih kurang la. Tp kalau “en ruhil” tanye kat mane, mahu gigil pale otak ni nak igt.tp kedai dia tulis “ASAM PEDAS POWER” sebelah masjid..=) Ok,aku mmg failed bab2 igt jalan ni…haha..

So aku xtau brape ringgit set asam pedas ni, sbb my BIL yang blnje. Sume sibuk nak kuar duit mase tu. Mak la..kak na la..aku?..mmg xla..anak bongsu mane ade blnje2…akak2 n abg2 yang kna blnje adik2..kalau aku ada adik,aku mesti blanje adik aku…hehe..gud reason kenapa stiap kali lunch ngan ani, dia yg kna blnje..haha..

Hari tu penuh giler umah aku. My dad nk dtg umah aku sbb xpnah dtg lg.so lepas balik melawat, segerombolan fmily aku konvoi p umah la....haha...kebetulan my MIL & family akak ipar aku pun dtg.. jadila perjumpaan dua buah keluarga =) happening kan bila dah kawen ni.

3 comments:

aniez0102 said...

bleh tahan la asam pedas ni coz ase cm same je mane2 pn..hahaha...tp part plg best is kite dpt kumpul 1fmly kn n spend 1day 2gether..oppsss..2fmly + ur asben side..heheee

sheky said...

wah nmpak best tuh! tp x leh lawan melaka punye.. ;) kan..blh berpeluh ketiak makan! hihih... bestnye dpt jd anak bongsu..mengelat tuh..untung la blh ruhil pun sama! ;p

Miss Fieza said...

ani: hehe. tu la.. bila lagi nak gathering lg kan..

sheky: tu la.. sedap kan asam pedas melaka...hehe...

Post a Comment